21-dagars plankutmaning: Kan hjälpa dig få fastare och plattare mage!

Om du någonsin hört talas om plankan så har du definitivt hört talas om de fantastiska fördelarna av denna övning. Den kan verka utmanande, men det är den perfekta övningen eftersom den kan utföras varsomhelst och är en helkroppsträning! Enligt Health bränner den fett och stärker musklerna i rygg, mage, rumpa, armar och ben.

Om du gör denna kroppsställning varje dag under 21 dagar kommer du beundras av de fantastiska resultaten! Den kommer göra din mage plattare, tona upp din kropp OCH stärka hälsan generellt sett! Ute efter att slimma till dig lite? Gör denna 21-dagars utmaning och se resultaten själv! 


Utmaning: 

Du behöver utföra plankan under en specifik tid, varje dag under 21 dagar (utan att hoppa över en enda dag!). 

  • Dag 1: 30 sekunder
  • Dag 2: 30 sekunder
  • Dag 3: 45 sekunder
  • Dag 4: 45 sekunder
  • Dag 5: 1 minut
  • Dag 6: 1 minut 15 sekunder
  • Dag 7: 1 minut 30 sekunder
  • Dag 8: 1 minut 45 sekunder
  • Dag 9: 2 minuter
  • Dag 10: 2 minuter 15 sekunder
  • Dag 11: 2 minuter 30 sekunder
  • Dag 12: 2 minuter 45 sekunder 
  • Dag 13: 3 minuter
  • Dag 14: 3 minuter 15 sekunder
  • Dag 15: 3 minuter 30 sekunder
  • Dag 16: 3 minuter 45 sekunder
  • Dag 17: 4 minuter
  • Dag 18: 4 minuter 15 sekunder
  • Dag 19: 4 minuter 30 sekunder
  • Dag 20: 4 minuter 45 sekunder
  • Dag 21: 5 minuter

Det är svårt men var ihärdig så kommer du bli chockad av resultaten efter 3 veckor och du kommer se de fantastiska fördelarna av ihärdigt arbete. 

Andra fördelar innefattar: 

1. Styrka och flexibilitet

2. Skadeförebyggning

3. Förbättrad metabolism 

4. Förbättrad kroppshållning

Dela gärna vidare det här träningsprogrammet till dina vänner som du tror skulle vilja komma igång med träningen igen.

Så här gör du plankan på rätt sätt:


Dela på Facebook