Hundmaten anländer efter att båda hundarna dött - begär återbetalning och får ett oväntat svar

När vi adopterar dessa djur tar vi dem i våra hem och behandlar dem som om de var våra familjemedlemmar. De bildar nära band med oss ​​och behandlar oss med kärlek och lojalitet. Även om dessa livslånga vänskapar är något att vårda, är det tragiskt när vi måste säga adjö till våra husdjur. Det var fallet för en familj som förlorade båda sina älskade husdjur på en helg.

Laura Waltenburgs syster var om denna hemska händelse och hon berättade om den tragiska ändelsen på Facebook. Men mitt i all sorg fick familjen hem en stor förpackning med hundmat som de beställt via nätet från det amerikanska företaget Chewy. Det blev en sorglig påminnelse om hundarna som inte längre fanns.

Det var två 10 kilos påsar med hundmat som de beställde. De bad att lämna tillbaka det och få tillbaka pengar, minus fraktkostnaden.

Det som började som en rimlig förfrågan blev ett tillfälle för empati och band.

Företaget, Chewy, accepterade inte bara familjens erbjudande- de gjorde en bättre.

Företaget gav genast familjen alla pengar tillbaka och bad dem donera hundmaten till närmaste hundhem. De bad dem också skicka en bild på hundarna för lägga upp på sin minnessida. Och så fick dem blombud några dagar senare.


Historien har delats på Facebook cirka 12 000 gånger och har inspirerat andra användare att kommentera med sina egna berättelser om företaget.

En användare som heter Jana Lynn nämnde att Chewy också hade skickat en vacker målning till henne som minne efter att hennes älskade hund dog i cancer.


Även om hanteringen av ett dödsfall hos ett husdjur är svårt, visar den här historien att det också är ett tillfälle för empati och uppskattning.

Underbart gjort av företaget!

Dela på Facebook