Ifall den här vitaminen fattas från din mat så ger det dig migräner och huvudvärk.

Migrän är en sorts huvudvärk som väldigt många människor tyvärr lider av. Migrän kan komma från ingenstans utan varning och när en person får migrän är det svårt att få någonting gjort, ofta hänger det här i resten av dagen. Enligt Dr. Weilen holistisk hälsoläkare, påverkar migrän 17% av kvinnorna och 6% av män. Men för de personer som lider av migrän finns det goda nyheter! Man har nu hittat bevis som tyder på att dessa irriterande huvudvärkar kommer ifrån något viktigt vi behöver fattas.

Enligt en studie så ökar risken för migrän med 300% om man äter för lite av vitamin B6, B9, B12 och D. Det är viktigt att veta att man får i sig tillräckligt med vitaminer för annars kan det vara anledningen att du får huvudvärk!

Enligt Dr. Weil finns det även en rad livsmedel som kan trigga migrän. Här är en lista på produkter som du bör undvika om du har lätt för att drabbas:

- Ansjovis

- Avocado

- Banan

- Koffein

- Lagrad ost

- Choklad

- Citrusfrukter

- Fikon

- Sill

- Linser

- Jordnötter

- Ärtor

- Processat kött (till exempel korv och skinka)

- Russin

- Hallon

- Röda Plommon

- Sardiner

- Sojasås

- Vin

Det finns flera saker olika saker som kan utlösa en migrän ifall man lider av migrän kan det vara bra att skriva ner vad man ätit och vad man gjort ner den dagen. Med hjälp av den här informationen kan man sen leta efter ett mönster och kolla så man fick i sig alla vitaminer!

Här nedan finns det en video där man kan lära sig mer om migrän! DELA detta med alla dina vänner så att så många som möjligt får reda på den här informationen!

Skippa annons

Dela på Facebook