Mamman får chockbeskedet på flyget - sekunder senare vänder piloten

Flygbolag brukar ofta få ta emot skarp kritik för både det ena och det andra av missnöjda resenärer.

Men de gör bara så gott de kan – och ibland betydligt mer än så.

När det amerikanska flygbolaget Southwest fick veta att en av deras passageres son låg i koma, gjorde de något fantastiskt för att hjälpa henne.

Peggy Uhle satt redan på planet som skulle ta henne från Chicago till Columbus, när flygplanet plötsligt vände om och körde tillbaka till gaten igen. Flygvärdinnan gick fram till Uhle och bad henne att genast kliva av.

”Jag trodde att jag var på fel plan. Flygvärdinnan bad mig checka in vid disken och när jag gjorde det bad hon mig ringa min make”, sa Uhle till Boarding Area.

southwest

Maken berättade då att hennes son låg i koma efter att ha drabbats av en allvarlig huvudskada. Sonen bor i Denver, Colorado, och Uhles plan skulle åka åt motsatt håll.

Men innan hon ens hade avbokat sitt planerade flyg eller pratat med kundtjänst, hade flygbolaget redan löst situationen.

”Flygvärdinnan visste redan om situationen och hade bokat in mig på ett direktflyg till Denver som skulle avgå inom de närmsta två timmarna.”

Och det bästa av allt? Flygbolaget ville inte att Uhle skulle betala ett enda öre för den nya flygresan.

”De erbjöd mig ett privat väntrum, omdirigerade mitt bagage, lät mig boarda först och ordnade lunch åt mig när jag landade i Denver. Mitt bagage levererades till där jag bodde och jag fick till och med ett samtal från Southwest som undrade hur min son mådde”, säger hon och fortsätter:

”Ingenting kan överträffa den service jag fick”, sa Uhle.

Dela på Facebook