Annons

VIDEO: Bianca Ingrosso ber om ursäkt efter kritiserade julkalendern ''Länge sedan jag var så ledsen''

Annons

Caia:s julkalander har fått enorm kritik av de som köpt den.

Nu ber sminkföretagets grundare Bianca Ingrosso om ursäkt till de kunder som blivit besvikna över innehållet.

– Det var längesedan jag var så här ledsen, säger hon på Instagram.

I onsdags släppte Caia sin första julkalender och på lanseringsdagen drog företaget in 36 miljoner på försäljningen. Kalendern, som såldes för 1795 kronor, påstods var fylld med lyxiga överraskningar värde drygt 3600 kronor. 

Eller?

Trots att Caia:s grundare Bianca Ingrosso, 26, uppmanade de som köpt kalendern att vänta till den 1 december med att öppna så var det flera som tjuvstartade. Och kritiken lät inte vänta på sig. På sociala medier skrev flera kunder att de kände sig lurade på innehållet, som inte motsvarade deras förväntningar.

När konsumenterna fick hem kalendern på posten uteblev hyllningskören. I stället fylldes ”Wahlgrens värld”–stjärnans Instagramkonto och Caias hemsida av massiv kritik. De besvikna köparna menade att produkterna var undermåliga och att kalendern inte var värd sitt pris. 


”Inte någon ny produkt från Caia som det var utlovat. Bara gamla produkter i en ny design i mini versioner. Har allt som redan finns i kalendern. De flesta av produkterna är dessutom bara utfyllnad tex borstar, ögonmask och pincett. Så tråkigt. Det blir en retur.”, lyder en av de kritiska kommentarerna.

Första svaret på kritiken: "Tycker olika"

Efter kritiken gav Bianca en skriftlig kommentar till Aftonbladet som löd: 

”Personligen så älskar jag produkter i resestorlek och efter analyserande av andra julkalendrar så verkar folk älska produkter i resestorlek lika mycket som mig. Tilltalar det inte så är det tråkigt att höra, då tycker vi olika där.”

Men det var inte alla som var nöjda med det svaret, då kritiken har fortsatt.

Nu har Bianca Ingrosso gått ut på Instagram Story för att reda ut stormen.

– Först och främst vill jag bara säga hur otroligt tråkigt det är och hur ledsen jag blir att så många tror att jag på riktigt skulle ha medvetet lurat er. 

– Däremot vill jag säga att ingen har hittat på ett pris. Det julkalendern är värd och det priset som har satts är en analys av det produkterna faktiskt är värda. 


Influencern berättar att hon har behövt ta ledigt några dagar för att smälta situationen, och att hon har mått dåligt över den hårda kritik som riktats mot företaget. 

– Det blev väldigt stort det här, mycket större än vad lilla jag kunde ta hand om själv, så jag behövde två dagar då jag stängde av, säger hon. 

– Däremot vill jag säga att ingen har hittat på ett pris. Det julkalendern är värd och det priset som har satts är en analys av det produkterna faktiskt är värda. 

Se klippet nedan:

Annons